Liikuntamenu

Kuntoliikuntaa

Kehonhuoltoa ja rentoutusta

E-JOOGA
Voimaa, notkeutta, kehon ja mielen yhteistoimintaa. Perustuu pääosin astanga-, hatha- ja yinjoogaan. Kesto 1 h.

KEHONHUOLTO RULLATEN
Opi rentouttamaan lihakset hierontarullalla. Hierontarul­la on monipuolinen kehonhuoltoväline, jonka avulla saat lihakset rentoutumaan. Kesto 1 h.

TERVE SELKÄ –TUNTI
Tunnilla keskitytään ryhtiin, keskivartalon tukilihasten vahvistamiseen ja yhteistoimintaan. Elvyttää kireitä lihaksia. Kesto 1 h.

SYVÄVENYTTELY
Syvävenyttelytunnilla rentoudut ja avaat kehosta kaikis­ta jännittyneimpiä lihaksia. Kesto 1 h.

SLOWPULS-FVR*
Fyysisen voimaantumisen rentoutus on aktiivinen liike- ja rentoutus-ohjelma kiireen, stressin ja väsymyksen katkaisuun. Se palauttaa kehon luonnollisia toimintamalleja ja voimavaroja, jolloin keho, mieli ja sisin toimivat sopusoinnussa keskenään. Kesto 1 h-1,5 h.

METSÄJOOGA*
Joogaa metsän siimeksessä, maisemista ja tunnelmasta nauttien. Tunne jalkojesi alla metsän sammalmatto, yläpuolellasi taivas rajana. Kurkkaa samalla järvelle mielikuvissasi tai luonnossa, haasta tasapainoasi, keskittymistäsi ja liikkuvuuttasi. Rentoudu lopuksi kaikkia aistejasi hyväksikäyttäen. Kesto 1 h.

MetsänHyssy™
Kokemuksellinen tunti luontoympäristössä. Luontoympäristöllä on tutkimusten mukaan todettu olevan erityinen hyvinvointia lisäävä vaikutus. Tunne, näe, kuule, tuoksuttele, ja ennen kaikkea koe! Et tarvitse erämiestaitoja riittää, että vain olet, ja kenties löydät mielipaikkasi. Mielipaikassasi rentoudut, irtaudut arjesta, huolet unohtuvat ja saat mahdollisuuden pohtia omaa elämääsi ja itseäsi. Luonto hoitakoon, kiire ja stressi jäävät taakse! Tunti sisältää metsäjoogaa, mielipaikkaharjoituksen ja hyssyttelyn. Kesto 1.5h (tarvittaessa lyhennettynä 1h).

FASCIALINJAUS™ ja RENTOUTUS*
Fascialinjaus on koko kehon toiminnallista liikkuvuusharjoittelua. Liikkuvuuden tuloksellisuuden kannalta on hyvä harjoittaa koko kehon liiketoimintaketjuja. Fascialinjauksella eli kehon sidekudoslinjoihin kohdistuvalla liikkeellä, hengityksellä ja rentoutumisella pyritään kehon faskioiden liikkuvuuden keskinäiseen parantamiseen. Siten koko kehon liikkuvuus palautuu. Liikkeet ovat lempeää, pumppaavaa lihastyötä ja kontrolloitua venytystä. Palautumista tehostaa lopuksi toteutettava sanallinen rentoutuminen. Kesto 1-1,5 h.

Hikeä pintaan

CROSSTRAINING
Yhdistelmä voima-, kestävyys- ja liikkuvuustreeniä, maustettu ketteryydellä. Tunnilla käytetään vastuksena monipuolisesti omaa kehoa ja eri liikuntavälineitä, kuten levytankoa, kahvakuulaa, renkaita ja kuntopalloa. Kesto 1 h.

FITBALL
Kehitä kehonhallintaa, tasapainoa ja lihaskuntoa. Tunnilla liikutaan ison jumppapallon avulla ja tehdään monipuolisesti lihaskuntoliikkeitä. Tunti kehittää erityisesti keskivartalon tukilihak­sia. Kesto 1 h.

KAHVAKUULA
Tunnilla käydään läpi kahvakuulailun perusteknii­kat, jonka jälkeen lihaskestävyyspainotteinen treeni. Päättyy palauttaviin venytyksiin. Kesto 1 h.

KUNTOSALI TUTUKSI + KIERTOHARJOITTELU
Tunnin aika­na tutustutaan kuntosalin tavallisimpiin laitteisiin ja tehdään kiertoharjoitus, joka sopii kaiken tasoisille liikkujille. Kesto 1,5 h.

OUTDOOR TRAINING
Lihaskunto-ja kestävyystreeniä luonnossa, pääosin omaa kehonpainoa hyödyntäen. Kesto 1 h.

POWERBAND – treeni
Vastuskuminauhalla treenaamisessa yhdistyy lihaskunto- ja liikkuvuusharjoitteet sekä yhdessä tekeminen. Kehittää kehonhallintaa, voimaa ja tasapainoa. Hyviä vinkkejä kotiin ja työpaikalle! Kesto 1 h.

PUMPPI
Pumppi kehittää lihaskestävyyttä, lisää energi­ankulutusta ja kiinteytymistä. Liikkeet tehdään levytankoa ja – painoja, omaa kehoa, käsipainoja ja step-lautoja hyödyntäen. Kaikki päälihasryhmät saavat treeniä tällä tunnilla. Tunti soveltuu hyvin kaikille, eikä se sisällä askelsarjoja. Kesto 1 h.

Tanssia

AFROTANSSI
Tunnilla tanssitaan yksin avojaloin afrikkalaisiin rum­purytmeihin. Tanssin isot, rennot ja rytmiset liikkeet tekevät hyvää selälle, rentouttavat ja auttavat nauttimaan liikkumisesta. Tunnille voi osallistua ilman aiempaa tanssikokemusta. Vapauttavaa ja iloista tanssia! Kesto 1 h.

LAVIS®
Lavatanssijumppa on uusi helppo ja hikinen liikunta­muoto, joka yhdistää lavatanssiaskeleita ja jumppaa. Kesto 1 h.

LET’S DANCE!
Tunnilla jammaillaan yhdessä mukaansatempaavaan musiikkiin ja tanssitaan helpohkoja koreografioita kap­pale kerrallaan. Kesto 1 h.

Hinnat :
1 tunti 95€ + 6€/hlö
1,5 tuntia 150€ + 6€/hlö

*Slowpuls / MetsänHyssy ™/Metsäjooga ja Fascialinjaus ™-tunnit :
1 tunti 160€ + 6€/h
1,5 tuntia 240€ + 6€/hlö

Hinnat sis. alv:n.