Urheilijoiden oheisohjelmat

Aktiviteetit

TIIMIHENGEN NOSTATUSTA

E-TURNAUS
Kisaillen toteutettava turnaus sisältää useita lyhytkestoisia, huumorin höystämiä liikunnallisia tehtäviä. Turnauksessa otetaan mittaa niin nokkeluudesta kuin myös fyysisistä taidoista. Kesto 1,5 tuntia. Ryhmäkoko max. 40.

METSÄN MYSTEERI
Ketkä ratkaisevat metsän mysteerin ensimmäisinä? Eerikkilän lähimaastoon on piilotettu aarre, jonka löytämiseksi tiimeiltä tarvitaan yhteistyötä, nokkeluutta ja nopeutta. Arvoitus aukeaa rasti rastilta, joilla testataan joukkueiden luonnontuntemusta, erätaitoja ja luovuuttakin. Suositellaan yli 10-vuotiaille. Kesto 1,5 t. Ryhmäkoko max. 30.

PICKLEBALL
Trendikäs ja hauska mailapeli. Pickleball yhdistää elementtejä tenniksestä, pingiksestä ja sulkapallosta. Peli on helppo oppia. Kesto 1 tunti. Ryhmäkoko max 23.

LUONTOLIIKUNTAA

MELONTA
Melontaretki vakaalla intiaanikanootilla Ruostejärvellä. Oppaan avustuksella lajin saloihin on mukavaa ja turvallista tutustua. Kesto 1,5 t. Ryhmäkoko max. 40. Perusuimataito vaaditaan.

FATBIKE –MAASTOPYÖRÄSAFARI
Hitsaa joukkuehenki yhteen haastavilla metsäpoluilla ja koe pyöräilyelämys Eerikkilän lähimaaston kauniissa järvimaisemissa. Reissu Fatbikeilla tuo luonnossa liikkumiseen uuden ulottuvuuden. Pyöräilijän pituus tulee olla yli 155cm. kesto 1,5 t. Ryhmäkoko max. 22.

JOUSIAMMUNTA
Kuka on joukkueen Robin Hood? Tutustu oppaan avulla vaistoammunnan saloihin, jossa haasteita riittää monella tasolla. Jousena käytämme vastakaarijousta. Kesto 1,5 t. Ryhmäkoko max 23.

PATIKOINTI
Patikointi yhdessä ohjaajan kanssa Eerikkilästä Hämeen luontokeskukseen, jossa tutustutaan keskuksen toimintaan ja näyttelyyn. Perillä pääseem kokeilemaan omia kädentaitoja ja testaamaan luonnontuntemusta. Kesto n. 2 – 3 h.

KEHONHUOLTO

E-JOOGA
Tunti tutustuttaa astanga- ja hathajoogaan. Jooga-asennot eli asanat lisäävät oman kehon tuntemusta, kehittävät tasapainoa ja koordinaatiota, sekä vahvistavat ja rentouttavat lihaksia. Kesto 1 t., ryhmäkoko 24 hlöä.

LIIKKUVUUS
Syvävenyttelyä ja kehonhuoltoa rullaten. Avataan ja rentoutetaan lihaksia pitkillä venytyksillä. Kesto 1 t, ryhmäkoko 24 hlöä.

LIHASKUNTO

SUPERBAND TREENI
Paksulla vastuskuminauhalla treenaamisessa yhdistyy lihaskuntoharjoittelu, yhdessä tekeminen sekä kuminauhalla tehtävät liikkuvuusharjoitteet. Kehittää kehonhallintaa ja lihasten yhteistoimintaa. Kesto 1 t. Ryhmäkoko max. 30.

PAINONNOSTOTEKNIIKAT KUNTOON
Etukyykky – Takakyykky –Rinnalleveto – Tempaus
Oikeat nostotekniikat auttavat nuorta urheilijaa aloittamaan voimaharjoittelun oikein. Oikein tehty voimaharjoittelu ehkäisee rasitusvammojen syntyä, parantaa koordinaatiota ja antaa pohjaa turvalliselle harjoittelulle. Tunnin aikana opettelemme oikeat tekniikat keppiä ja/tai painonnostotankoa hyödyntäen. Kesto 1,5 t. Ryhmäkoko max.23 henkilöä.

CROSSTRAINING
Crosstraining-tunnilla käytetään vastuksena monipuolisesti omaa kehoa ja eri liikuntavälineitä, kuten kuntopalloja, renkaita, kuminauhoja ja tankoja. Kehittää mm. voimaa, kehonhallintaa ja kestävyyttä. Tällä tunnilla voi haastaa itsensä. kesto 1 t. Ryhmäkoko max. 24 hlö.

Lisätiedot: sales@eerikkila.fi,  p. 0201 108 238